سرشعله کوهنوردی

ساخت وبلاگ

کلاً کوهنوردی دارنده دو مدل گوناگون سرشعله کوهنوردی برای ترفیع و فرود دارااست که با اسم‌های اکسپدیشن و آلپی شناخته میشوند، این دو مدل غرض و مسیر‌شان با هم یک کدام از می باشند؛ ولی در طریق ترفیع و شغل‌هایشان تفاوت هایی با هم دارا هستند.

مدل کوهنوردی اکسپدیشن (محاصره‌ای)
یکی رایج‌ترین مدل‌های این حرفه اکسپدیشن اسم داراست که به با اسم (محاصره‌ای) هم نیز شناخته میگردد، چون در‌این مدل از کوهنوردی مقصود اساسی فعال سازی یک کمپ اقامتی در کوه میباشد تا در سریع‌ترین مجال قابلیت دسترسی به آن را داشته باشید. همان درین استایل، همگی چیز مرتب سازی گردیده و به صورت گروهی پیش می‌رود. همینطور در‌این کمپ‌ها یا این که اردوگاه‌های محاصره‌ای با وصل کردن طناب‌هایی دربین خیمه‌ها، کوهنوردان با راحتی بیشتری به ترفیع و فرود میپردازند.

مدل کوهنوردی آلپی
این مدل بیشتر تحت عنوان طریق جایگزین استعمال می گردد. مهمترین عامل ها درین سبک سرعت، نازکی و مهارت برای ترفیع و رجوع به کمپ مهم میباشد، به همین ادله در‌این مدل از تعداد اشخاص و فرصت کمتری به کارگیری می‌گردد که در غایت از منابع و انرژی کمتری در مجموعه و اشخاص صرف می شود.

تفاوت این دو مدل در‌این میباشد که اکثر اوقات اشخاص در مدل اکسپدیشن بیشتر به امکانات و تجهیزات گروهی خویش اتکا می‌نمایند، البته در ترفیع‌های آلپی اکثراً بر شالوده اتکا به خصوصیت‌های فردی خویش اجرا می‌گردد که هر کدام دارنده معایب و مزایایی هم هستند.

تفاوت کوهنوردی با کوه نوردی
امروزه با بسط کار‌های کوهستانی، اکثر فن‌های ورزشی سمت و سوی تخصصی به خویش گرفتند که مثال ای از این مسائل را می‌توانید در تفاوت در میان کوهنوردی و کوه نوردی ملاحظه کنید. در واقع کوهنوردی یک ورزش دشوار و دارنده خطرها بسیار متعددی میباشد که تنها با داشتن امکانات مطلوب و یادگرفتن درست میتوانید به خیر از پس آن بر بیایید. ولی در مقابل، کوه‌نوردی یک شغل بدنی معمولی میباشد که می تواند در میان یک سری ساعت تا تعدادی روز با گروهی از اشخاص یا این که حتی به طور تنهایی اجرا گیرد.

کلاً کوهنوردی و کوه‌پیمایی همانندی‌های متعددی با هم دارا‌هستند؛ ولی تفاوت اساسی آنها با یکدیگر فاکتور‌های خطر و ریسک در آنها میباشد، در واقع مدل کوه‌پیمایی ریسک فراروگریز میباشد ولی کوهنوردی ورزشی بسیار لبریز خطر به حساب می آید. این دو ادله اصلی می تواند به نیکی مرز در میان این دو که یکی از معمولی‌ترین و دیگری سخت ترین ورزش‌ها میباشد را معین نماید.

قطعاً این پاراگراف‌ی مشهور را شنیده‌اید: "کوهنوردی هنر زنده ماندن در موقعیت سخت میباشد". همان کوهنوردی را می‌اقتدار ورزشی به یار معضل دانست که با داشتن امکانات میتوانید لحظات این معضل جالب را شیرین فرمایید؛ ولی کوه‌پیمایی ورزشی برای تندستی و لذت بردن از منابع طبیعی است که با داشتن دست کم امکانات می توانید یک عمل مفرح داشته باشید.

براین اساس کوهنوردی یک ورزش تماماً تخصصی با احتمال مخاطرات متعددی میباشد که صرفا با داشتن امکانات قابلیت و امکان‌پذیر میباشد، ولی کوه نوردی یک پیاده‌روی قدرتی در کوه میباشد که فارغ از محدودیت وقتی در هر فصلی میتوانید به آن بپردازید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 90 تاريخ : سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت: 14:33

هر وسیله‌ای که برای کوهنوردی، سرشعله کوهنوردی طبیعت‌گردی و یا این که هر عمل دیگری تنظیم می کنید نیاز به نگهداری و نگه‌داری داراست تا بتوانید در نرم‌افزار‌های آینده هم از آنها به کار گیری فرمایید. جذاب میباشد بدانید پانچو هم وضعیت نگه‌داری و حفظ خاص خودش را دارااست، به این ترتیب عالی میباشد موردها پایین را رعایت نمائید:

_ وقتی‌که از فی مابین پوشش‌های گیاهی عبور می کنید، مراقب باشید به شاخه‌ها و بوته‌های تیغ دار واکنش نکنید. با واکنش آن ها ممکن میباشد پانچو بارانی‌تان زخم ببیند و قابلیت و امکان ضدآب بودنش را ازدست دهد.

_ پس از انقطاع شدن باران هنگام کوهنوردی یا این که طبیعت‌گردی با گاز پانچو را از بدن در نیاورید. اذن دهید در حالی‌که آن را به بدن دارید کم آب خواهد شد و آن‌گاه باطن کاور قرار دهید.

_ هنگام رجوع و برگشت به منزل، پانچو بارانی خویش را از کاور در آورده، با آب سرد بشویید تا ذرات باران که روی پانچو کم آب شد‌ه‌است از لایه رویی از میان برود.

_ پانچو کوهنوردی را بعداز شستشو به طور کاملً پهن فرمائید تا در هوای آزاد کم آب گردد.

_ حتی الامکان از روی هم گذاشتن پانچو کبارانی و قرار دادن آن باطن کاور پرهیز کنید. تنها در مواردی که قصد رقتن به کوهنوردی دارید آن را عده کرده و داخل کاور قرار دهید

زمانی در درحال حاضر پیاده‌روی یا این که کوهنوردی با کوله‌پشتی میباشید، می بایست خودتان را برای هر نوع موقعیت آب و هوایی فراهم فرمائید. با استارت بارش باران، بایستی باور داشته باشید که قرار وجود ندارد تر گردید! بدین ترتیب، به یک پانچو بارانی با‌چگونگی نیاز دارید تا کم آب بودن بدنتان را ضمانت نماید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 122 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 17:46

تفاوت گونه های راز شعله‌ها در چیست؟ سرشعله کوهنوردی بخش اعظمی از سبک های راز شعله کوهنوردی و اجاق کوهنوردی بر طبق نوع سوختشان گروه‌بندی میگردند از جملهً راز شعله کوهنوردی از تفکیک دو نوع سوخت مایع و گازی که ادغام بوتان و پروپان میباشد، تشکیل می‌گردد. البته راز شعله کوهنوردی با سوخت گازی خویش دو نوع پیچشی و شلنگ دار دارااست که نوع پیچشی وسعت کمتری دارااست البته برای پخت و پز شمارا مبتلا محدودیت‌هایی می‌نماید.

چنانچه قصد کمپینگ و طبیعت گردی داشته باشید، شایسته ترین تعیین برای شما، سرشعله شلنگ دار میباشد. این راز شعله کوهنوردی به جهت داشتن حرارت مطلوب گزینش مطلوب‌تری برای پختن خوراک خواهد بود. خلال این، سرشعله شلنگ دار راحتی بیشتری در جا‌به‌جایی و اسکان داراست. از سوی دیگر در‌صورتی‌که قصد ترفیع به ارتفاعات بلند دارید یا این که از کسانی می باشید که مدام غذای جدید و گرم می‌پزید؛ خوب میباشد راز شعله‌های پیچشی که مستقیماً روی سوخت قرار می گیرند را تعیین فرمائید. در شرایطی که به وزن و اندازه اعتنا به سری میکنید؛ این راز‌شعله‌ها گزینش بهتری میباشند. از طرفی از نگاه ظاهری میتوانید آنها را به رمز شعله سه مالامال یا این که رمز شعله چهار لبریز تقسیم نمایید. مراد از راز شعله کوهنوردی سه مالامال، سرشعله هایی می‌باشند که با سه پره ساخت می شوند. این پره‌ها برای نگه‌داری ظروف روی رمز شعله درنظرگرفته شده اند و با ایستایی نیکی که دارا‌هستند؛ ظروف را بر روی خویش اثبات نگه می‌دارا‌هستند. رمز‌شعله‌های چهار مالامال، بلندمرتبه‌خیس می‌باشند و برای ایستایی بیشتر و تعادل به طور چهار پره پیاده سازی می گردند.

فاکتور‌های تعیین شایسته ترین سرشعله کوهنوردی
خرید اجاق‌گاز کوهنوردی قادر است خیلی درگیر کننده باشد یا این که تبدیل به یک کدام از مشقت بار‌ترین فعالیت‌های جهان خواهد شد! بستگی داراست چقدر داده ها و دانایی در باب راز شعله کوهنوردی داشته باشید. شاید یک مال برای شخص دیگر موثر باشد اما برای شما به هیچ عنوانً کاربردی نباشد. پس خوب میباشد در ارتباط تولیدات دانایی بدون نقص پیدا فرمایید و با دقت به نرم‌افزار‌ریزی کوهنوردی خویش، جنس مناسبتان را پیدا فرمائید.برای ادراک بیشتر این داده ها با ما همپا باشید:

وزن سرشعله کوهنوردی
همان گونه که گفتیم، وزن دقت آخری هر کوهنورد یا این که بک پکر میباشد. چون وزن کوله‌پشتی برایشان از مداقه بالایی برخوردار‌است. به همین عامل به کوله‌چینی اعتنا بالایی می‌نمایند. برایتان پرسش میباشد که چرا از لحظه اولیه طبق این خصوصیت تعیین نمیکنند؟ بایستی بگوییم صراحت دارد که مقصود کشف کردن مدل‌ترین رمز شعله هست ولی سرشعله کوهنوردی انتخابیتان بایستی همه خصوصیت‌های ما یحتاج را در کنار سبکی داشته باشد. در غایت می دانید که سرشعله کوهنوردی هنگفت ‌ترین عضو کوله‌پشتی شما وجود ندارد. پس در صورتیکه قصد معدود کردن وزن کوله‌پشتی خویش را دارید، به کوله‌چینی خویش بیشتر اعتنا فرمایید. مطمئنیم با تغییر و تحول اصول آن مکان کافی برای سرشعله کوهنوردی مطلوب خویش پیدا می کنید.

تهیه و تنظیم کننده فشار اجاق‌گاز کوهنوردی
یک راز‌شعله ساده برای پر‌نور ماندن تنها به فشار هوای باطن کپسول متعلق میباشد. یعنی توسط فشرده بودن هوای درون آن و جابجایی فشار میباشد که سوخت به سرشعله می رسد. این مسأله با هر توشه به کار گیری کاهش مییابد. یعنی هر چه از پُر بودن کپسول نادر خواهد شد، واحد سنجش جابجایی سوخت هم کاهش پیدا می‌نماید و ممکن میباشد به جایی رسد که دیگر جابجایی سوخت قابلیت و امکان‌پذیر نباشد. حالا فکر کنید که‌این واقعه در ارتفاعات بالا و نزدیک با فشار هوا چقدر اذیت کننده خواهد بود! اما بهتره اشاره کنیم در دماهای ذیل این حادثه شدید‌خیس میگردد. دارا بودن یک تهیه‎‌کننده بر روی سرشعله کوهنوردی این مشکلات و گرفتاری‌های فکری را از شما بدور می‌نماید و میتوانید به آسانی واحد سنجش ورودی سوخت راز‌شعله خویش را کم و بیش فرمایید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 165 تاريخ : يکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت: 17:28

بیشتر باتوم های کوهنوردی دارنده مکانیزمی سرشعله کوهنوردی به هم پیوسته میباشند که قطعات را سفت به هم فیکس می نماید تا از لیز میل کردن آن ها خودداری نماید. کاری که‌این سازوکار ایفا می‌دهد این میباشد که به سمت خارج منبسط میگردد، به درون میله فشار وارد می نماید و آن را در مکان خویش قفل می نماید تا در زمان تکان در مسیر، رمز نخورد. در حالتی‌که این سازوکار به صدق عمل نمی نماید، پس به طبع باتوم شما نیاز به تعمیر دارااست. برای جاری ساختن این عمل:

قسمتی را که قفل نمی‌شود به سمت خارج بکشید. (بالاترین مکان ممکن)
ایده در اینجا این میباشد که سازوکار قفل را تا قطور ترین نصیب باتوم بکشیم که تا آنجا که ممکن میباشد با سیستم قفل باتوم با لوله درون آن تماس برقرار نماید.
باتوم خویش را طوری بچرخانید که انگار در آن نقطه می‌خواهید باتوم را قفل نمایید و حس خواهید کرد که به آرامی استارت به محکم شدن می نماید.
به آسانی قفل را زیر داده و در هر ارتفاعی که میخواهید قفل فرمایید.
البته مواردی وجود دارااست که یک باتوم کوهنوردی به جهت گرد و خاک به دام افتاده در درون آن قفل نمیشود. اگرچه این رخداد معدود میباشد، البته در‌صورتی‌که فرایند بالا را دنبال نموده اید و باتوم شما همچنان می لغزد، می بایست نظارت نمایید که آیا آلودگی در سازوکار قفل وجود دارااست یا این که نه. در اینجا بی آلایش ترین روش برای اعمال آن را بیان کردیم:

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 195 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 15:52

خرید اجاق کوهنوردی میتواند سرشعله کوهنوردی خیلی درگیر کننده باشد یا این که تبدیل به یکی مشقت بار‌ترین شغل‌های عالم خواهد شد! بستگی داراست چقدر داده ها و تدبیر در مورد راز شعله کوهنوردی داشته باشید. شاید یک فرآورده برای شخص دیگر موءثر باشد البته برای شما به هیچ وجهً کاربردی نباشد. پس عالی میباشد درباره‌ی تولیدها دوراندیشی بدون نقص پیدا نمائید و با اعتنا به اپلیکیشن‌ریزی کوهنوردی خویش، متاع مناسبتان را پیدا فرمایید.برای ادراک بیشتر این داده ها با ما یاور باشید:

وزن سرشعله کوهنوردی
همانگونه که گفتیم، وزن اعتنا پایانی هر کوهنورد یا این که بک پکر میباشد. چون وزن کوله‌پشتی برایشان از مداقه بالایی برخوردار‌است. به همین برهان به کوله‌چینی اعتنا بالایی می‌نمایند. برایتان پرسش میباشد که چرا از لحظه نخستین طبق این خصوصیت گزینش نمی کنند؟ می بایست بگوییم صراحت دارد که غرض کشف کردن مدل‌ترین راز شعله است البته سرشعله کوهنوردی انتخابیتان می بایست همگی خصوصیت‌های موردنیاز را در کنار سبکی داشته باشد. در غایت میدانید که سرشعله کوهنوردی هنگفت ‌ترین عضو کوله‌پشتی شما وجود ندارد. پس در حالتی‌که قصد نادر کردن وزن کوله‌پشتی خویش را دارید، به کوله‌چینی خویش بیشتر دقت نمایید. مطمئنیم با تغییر و تحول اصول آن مکان کافی برای سرشعله کوهنوردی مطلوب خویش پیدا می کنید.

تهیه کننده فشار اجاق‌گاز کوهنوردی
یک راز‌شعله بی آلایش برای پر‌نور ماندن تنها به فشار هوای باطن کپسول متعلق میباشد. یعنی بوسیله فشرده بودن هوای درون آن و جابجایی فشار میباشد که سوخت به سرشعله می رسد. این مسأله با هر توشه استعمال کاهش مییابد. یعنی هر چه از پُر بودن کپسول معدود گردد، ترازو جابجایی سوخت هم کاهش پیدا می‌نماید و ممکن میباشد به جایی رسد که دیگر جابجایی سوخت قابلیت‌پذیر نباشد. درحال حاضر فکر کنید که‌این واقعه در ارتفاعات بالا و نزدیک با فشار هوا چقدر اذیت کننده خواهد بود! ولی بهتره اشاره کنیم در دماهای تحت این واقعه شدید‌خیس میگردد. دارا بودن یک تهیه‎‌کننده بر روی سرشعله کوهنوردی این خلل ها و گرفتاری‌های فکری را از شما به دور می‌نماید و میتوانید به آسانی ترازو ورودی سوخت رمز‌شعله خویش را کم و بیش فرمائید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 194 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 15:46

یک انگیزه کمر درد هنگام کوهنوردی، سرشعله کوهنوردی قادر است موقعیت و شرایط تن باشد. می توانید از باتوم‌های مطلوب کوهنوردی استعمال فرمائید؛ چون باتوم‌ها این قابلیت و امکان را به شما می دهد تا دست‌هایتان را در زاویه صحیح قرار دهید و شما‌را در وضعیت ایستاده و اثبات نگه می دارد. همینطور با دفع ضربات و شوک‌های وارده به اعضای گوناگون تن به عنوان مثال گردن و کمر به نیکی از شما حین جنبش حمایت می‌نماید.

باتوم هنگام کوهنوردی از تن شما هواخواهی و تعادل قابل قبولی برای شما در حین مسیر مهیا ‌می‌نماید. همینطور باتوم کوهنوردی به خیر فشار قابل توجهی را از بخش کمر و پشت شما بر می دارد. در حالتی‌که می خواهید داده ها بیشتر و ظریف‌تری نسبت بدین دو پای کمکی دستیابی نمائید، می توانید وب لاگ باتوم کوهنوردی را تفحص فرمایید.

8. پیش از کوهنوردی خویش را گرم نمایید!
مدام بدین مورد اعتنا ویژه‌ای داشته باشید که قطعاً پیش از استارت کردن فعالیتتان به خیر و خوبی بدنتان را گرم فرمایید. شما میتوانید با پیاده‌روی مدل این شغل را آغاز فرمائید. ممکن میباشد این یک نرمش بسیار مدل باشد، البته قادر است شایسته ترین تأثیر را در قابل انعطاف شدن ماهیچه ها، بالا بردن سکو حرارت تن و فراهم سازی برای یک کوهنوردی پیروز را آماده نماید. کافیست تعدادی دقیقه را به کشش زیر تنه و بخش‌های بالای کمر تخصیص دهید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 17:41

برای رویارویی با این حشرات موذی عالی میباشد سرشعله کوهنوردی از برپایی کمپینگ در جوار مرداب‌ها، باتلاق یا این که هر سیرتکامل آب راکد خوداری نمائید. اشکال پشه مثل پشه خاکی معمولاً پاها را علامت میگیرند؛ پس به کار گیری از پوشاک مطلوب و گتر قادر است کارساز باشد. در پایان از اسپری‌های بدور کننده حشرات غافل نشوید و از بسته بودن پشه حایل خیمه اعتقاد و باور نتایج نمایید.

عنکبوت‌
یکی از از حشراتی که مسلماً می بایست مراقب حضور آنان باشید! این حشرات گونه های مختلفی دارا هستند و بعضا از آنها به شدت سمی می‌باشند. رتیل‌ها از لحاظ ظاهری شاید ترسناک‌خیس باشند البته عنکبوت‌ها به شدت خطرناک‌خیس میباشند! اکثری از عنکبوت‌ها پشت آرواره‌های خویش کیسه‌های زهر دارا‌هستند. ولی اکثر زمان ها آنها هنگام گزش به جز خارش و التهاب خلل دیگری ساخت و ساز نمیکنند. به غیر از عده ای که به زهر آن ها حساسیت دارا‌هستند و ممکن میباشد تنگی نفس و وضعیت‌های کما را تجربیات نمایند. سیرتکامل‌ها بیوه سپید و سیاه بین عنکبوت‌ها از مثال‌های مهلک این حشره می باشند. اما دارو‌های ضد‌سم آنها آن‌قدر گران وکمیاب میباشد که در دسترس مردم قرار نمی‌گیرد. هر تعدادی که زیاد مکان نگرانی وجود ندارد، چون در کشور ایران این سیرتکامل کم کم گزارش گردیده است. برای خودداری از نیش عنکبوت توصیه می کنیم خرقه‌هایتان را پیش از پوشیدن قطعاً بتکانید.

رتیل
اسمش هم ترسناک میباشد و ظاهرش از تمامی حشرات مخوف‌خیس میباشد. ولی واقعیت این میباشد که رتیل آنقدر‌ها هم خطرناک وجود ندارد! شاید گزش‌های دردناکی داشته باشد البته این حشره فاقد زهر میباشد. ولی به انگیزه گاز دردناکی که داراست موجب التهاب و عفونت شدیدی میگردد.

طرز عکس العمل با گزش رتیل
پس در حالتی که شما یا این که اشخاص گروهتان در گیر گزش رتیل شدید، آغاز محل آسیب را کاملا شست و شو دهید تا التهاب آن نادر خواهد شد و در صورتیکه آلودگی در سطح گزش ما‌نده بود، به طور کاملً از میان رود. این‌سیرتکامل می توانید احتمال هر سیرتکامل عفونت را از فی مابین ببرید.

حواستان باشد چون گاهی رتیل محل گزش را به آسانی رها نمی‌نماید. در‌این‌صورت با تمرکز و نازکی کارایی فرمائید آرواره‌های آن را از پوست آسیب دیده مستقل فرمایید. می توانید از یک پنس امداد بگیرید ولی بایستی دقت داشته باشید که با کشیدن یکباره‌ی آن، سبب ساز پاره‌گی پوست و تشدید صدمه دیدن نشوید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 85 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 16:14

بعد از هر توشه کوهنوردی مایحتاج وجود سرشعله کوهنوردی ندارد که باطن کفش را بشویید. البته از در میان بردن گل‌های چسبیده گردیده از روی آن وظیفه هر کوهنوردی میباشد که می بایست فورا پس از رجوع و برگشت از اپلیکیشن آن را اعمال دهد.
از کم آب شدن کفش اعتقاد و باور نتیجه ها نمائید و سپس کفی ها را در آن قرار دهید و میتوانید برای از دربین بردن بوی نامطبوع از اسپری ضد عفونی کننده و ضد عطر استعمال نمائید.
مطلقاً امکانات خویش را پیش از عزیمت به کوه رسیدگی فرمائید. پاره گی کف داخلی و وا رفته شدن دوخت متاع باعث به جراحت به پاها و تاول می شود.
هیچوقت از چربی‌‎های حیوانی برای چرب و ضد‌آب کردن این تولید ها به کار گیری نکنید.
از جوراب مطلوب کوهنوردی استعمال نمائید. جوراب‌های انتخابی شما نباید سبب عرق کردن و تر شدن پا در زمان عمل کوهنوردی گردد. فراموش نکنید سود پاهای تر در کوهنوردی تاول‌های دردناکی خواهد بود که کار رو برایتان دردناک می‌نماید.

هر یک سری وقت یک‌توشه می بایست این کردار‌های محبت‌آمیز را با کفش کوهنوردی خویش تکرار نمایید!

در صورتی در یک عالم ایده آل معاش می‌کردیم، به شما می‌گفتیم هر توشه که از اپ برمی‌شوید، به طبعً کفش خویش را بشوئید و آحاد این پروسه حفظ را طی نمایید. ولی واقعیت این میباشد که فرصت که از یک پیاده‌روی کوتاه زمان در زمین‌های کم آب گشوده می گردید؛ نیازی به شست‌و‌شو نخواهید داشت.

مسأله مد حیث ما این میباشد که کفش کوهنوردی خویش را وقتی که تر و آلوده و کثیف میباشد، انبار نکنید تا آسیبی بدین مال باارزش وارد نشود. فراموش نکنید کفش کوهنوردی اولی دوست یک کوهنورد میباشد و ماندگاری لکه های گلی و خیسی وقتگیر مقطع میتواند عایق بودن آن را به شدت دستخوش تغییرات ناخوشایندی نماید. پس در صورتیکه دوست خیر و خوبی می‌باشید حواستان به‌این رفیق کهن باشد.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 136 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 15:58

خلا مهارت‌های فنی و علم دانش  سرشعله کوهنوردی کافی راجع‌به کوه نوردی می تواند موجب برهم میل کردن و یا این که اعمال نشدن اپلیکیشن و حتی به خطر افتادن شما یا این که بقیه اعضای تیم گردد. علم چیزی میباشد که به شما قابلیت می دهد به جای ‌های تازه و تجربه شگفت‌انگیز دسترسی پیدا فرمائید. نداشتن دوراندیشی در کوهنوردی میتواند برای شما، لذت داشتن یک اپ دیدنی کوهنوردی را مشقت بار نماید.

 پیش از اجرای اپلیکیشن‌های فنی کوهنوردی تلاش فرمائید،‌ عصر‌های مطلوب کوهنوردی را بگذرانید. مهمترین این عصر‌ها به طور پایین میباشد:

1- سوله هواشناسی: یکی پیش‌نیازهای حضور در کوهستان، اگاهی از وضعیت آب‌و‌هوایی می باشد. با گذراندن این زمان، می توانید با داشتن داده ها جویبار پیش از اجرای اپ، از بروز رویدادها و اتفاقات ناراحت کننده خودداری فرمایید.

2- کارآموزی کوه‌نوردی: مقصود از این زمان شناخت با مهارت‌ها و تکنیک‌های مقدماتی کوه نوردی میباشد. این زمان یکی‌از عصر‌های پیش‌نیاز راهنمای کوهستان میباشد.

3-  سوله یادگرفتن پزشکی: حضور در فضا طبیعت بدور از زخم و خطر وجود ندارد. به این ترتیب مورد نیاز میباشد، هر کوهنورد داده ها نخستین در خصوص طرز واکنش با این اتفاقات را داشته باشد تا در شکل واقعه آن بتواند خویش و سایر افراد را از خطر نجات بخشد. درین کارخانه با اشکال بیماری‌ها، خطرها کوهستان و معالجه‌های نخستین آنها آشنا میشوید.

4- سوله شناخت با GPS: مسیریابی یکی‌از مهارت‌های مایحتاج هر طبیعت‌گردی میباشد. از آنجایی‌که اکثری از بخشها کوهستانی دارنده راهنما نیستند، هر کوهنوردی می بایست به اصول و تکنیک های نقشه‌خوانی و مسیریابی مسلط باشد. در‌این کارخانه با کارکردهای دستگاه جی‌پی‌اس آشنا میشوید و نحوه‌های تصویب نقطه، تصویب مسیر و بقیه عملکردهای آن را فرا میگیرید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 88 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 16:03

یک کدام از دلایلی که کاپشن پلار کوهنوردی سرشعله کوهنوردی هم تحت عنوان لایه میانی تعیین خیر محسوب گردیده و هم تحت عنوان لایه بیرونی استعمال می گردد؛ تنفس‌ پذیری این پوشاک میباشد. شاید تنفس‌ پذیری پلار کوهنوردی متعلق به مواد و متریال تشکیل دهنده آن باشد. البته در ساخت‌و‌ساز این لایه میانی، اصول تنفس‌ پذیری به هر نحوی به طور کاملً رعایت میشود. به عبارتی‌طور که پیش‌خیس گفتیم پلار کوهنوردی، همانند لایه اولیه می بایست قابلیت و امکان تنفس‌ پذیری داشته باشد تا آب و بخار آن را در خویش نگه ندارد و از تر شدن لایه‌های زیرین پرهیز نماید. برای تنفس‌پذیری بیشترِ کاپشن پلار کوهنوردی، مطمئن گردید که آستر جیب‌های آن از مش مصرف شده و هر فرصت که نیاز به عبور جریان هوا داشتید، زیپ‌های آن را گشوده بگذارید.

چگونگی و دوام ساخت و ساز
دوام و چگونگی ساخت و ساز کاپشن کوهنوردی پلار از مداقه بالایی شامل است. چون هیچ کس نمیخواهد با یک پوشاک جراحت‌چشم اپ طبیعت‌گردی خویش را ادامه دهد. خوب میباشد پیش از استارت نرم‌افزار، تندرست پوشاک خویش را رسیدگی نمایید تا هیچ سیرتکامل زدگی نداشته باشد. به کار گیری از زیپ‌های باکیفیت YKK در چگونگی آن نقش مهمی دارا‌هستند. مثال این زیپ‌های مقاوم را می توانید در کاپشن پلار Aimutu ملاحظه کنید.

 

 

پیاده سازی مطلوب کاپشن پلار
پیاده سازی مطلوب این لایه میانی به فاکتور‌های متعددی متعلق میباشد. در واقع چیزی راجع‌به پیاده سازی درست در هیچ چهارچوبی نیست. سبک‌سازی این پوشاک متعلق به ذوق وسلیقه و نیاز‌های شما متعدد میباشد و پیاده سازی ایده‌آل، مخصوص به هر فرد میباشد. داشتن کلاه یا این که نداشتن آن نکته‌ای میباشد که می بایست هر شخص، شخصاً آن را انتخاب نماید. کلاه کاپشن می تواند گوش‌هایتان را از سوزوسرما محافظت نماید؛ ولی وزن آن را نیز بالا میبرد. پس با اعتنا به نیازهایتان انتخاب نمائید کدام آیتم برای شما مطلوب‌خیس میباشد؟ در صورتیکه نیازی به کلاه ندارید به گریبان کاپشن اعتنا فرمایید. بلندی گریبان کافی میباشد تا گردن شما‌را گرم نگه دارااست و نکته مثبت و قابل توجهی در سبک‌سازی کاپشن پلار به حساب میآید.

نکته دیگر، پیاده سازی آستین‌های کاپشن به شرایط انگشتی میباشد که برای کسانی که عمل‌هایی زیرا سنگنوردی در نرم افزار‌هایشان دارا هستند؛ آیتم جالبی محسوب میشود. از طرفی سبک‌سازی حایل و گیره‌هایی که در بخش پایینی کاپشن پلار درنظرگرفته شده، میتواند گرمای تن شمارا محفوظ نگه داراست و به پشتیبانی از شما یاری شایانی می‌نماید.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 87 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 15:10

کیسه بیواک یک روکش ضد آب سرشعله کوهنوردی و باد برای کیسه خواب میباشد که می تواند جایگزین خیمه کوهنوردی در بیواک کردن باشد. ولی کیسه بیواک در حین‌های معمولی تأثیری به حالتان نخواهد گذاشت ولی هنگام بیواک در کوه قادر است شما‌را از سرمای فضا نگهداری نماید و جانتان را از سرمای جان فرسا و باد‌های شدید در جانبداری نگه داراست.

کیسه بیواک بسیار نازک و مدل میباشد و بدور کیسه خواب کشیده می‌گردد. ولی با وزن سبکش مسئولیت سنگینی درین اقامت موقت بر عهده داراست. پس سفارش میکنیم یک کیسه بیواک مدام به همراهتان داشته باشید. از سبک های پر اسم و رسم و کیفیت بالا این متاع میتوانیم به سبک Rider Pro از مارک خوش اسم فرینو اشاره کنیم که یک کدام از دارای اعتبار‌ترین مارک‌های امکانات کوهنوردی به حساب میآید.

خیمه بیواک نیز یک کدام از دیگر از لوازمی میباشد که برای یک بیواک طرح ریزی گردیده سفارش می کنیم به یاروهمدم داشته باشید. خیمه بیواک وزنی حدود 2 کیلوگرم داراست و برای دو نفر مطلوب میباشد. این وزن معدود برای شما قابلیت حمل ریلکس‌تری را مهیا می نماید. خیمه بیواک تماماً ضد آب میباشد و به صورت خاصی پیاده سازی گردیده تا در مشقت بار‌ترین حالت و گردباد‌های سهمگین هم بتواند از شما مراقبت نماید.

شاید برای یک بیواک طرح ریزی گردیده این امکانات بتواند مؤثر واقع خواهد شد البته فراموش نکنید پی بردن اصول یک بیواک درست قادر است موثر‌خیس باشد. مثلا ساختن یک جانپناه غار برفی برای بیواک در کوه یک سفارش مطمئن برای زنده ماندن و رهایی از سرمازدگی به حساب می آید.

شما تاکنون برای یک اقامت موقت اپلیکیشن‌ریزی کردید؟
آیا در قوانینی بدون چاره به بیواک شدید؟ این کار برای شما چطور پیش رفت؟
در صورتیکه نکته‌ای در ارتباط بیواک در کوه می دانید که برای شما موثر واقع گردیده، برای ما و همراهانمان بازگو نمایید تا به یاری تجارب یکدیگر، بیواک‌های امن‌خیس و مطمئن‌تری را در دل کوه تجارب کنیم.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 91 تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت: 15:43

اگر به یاد داشته باشید در بلاگ انتخاب سرشعله کوهنوردی اصولی پوشاک کوهنوردی متذکر شدیم که در کوهنوردی نیاز داریم با لایه هایی ضدآب از سلامت بدنمان محافظت کنیم و از سرمازدگی دور بمانیم. برای این کار باید اهمیت خشک ماندن در ارتفاعات را جدی بگیریم و تمام تلاشمان را برای یک کوهنوردی ایمن و دوری از خیس شدن انجام دهیم.

گورتکس یکی از نام‌هایی است که در دنیای کوهنوردی جایگاه خاصی پیدا کرده و همچنین، یکی از باید‌های تجهیزات کوهنوردی در هوای سرد کوهستان شده است. اما گورتکس چیست و چه کاربرد‌هایی در کوهنوردی دارد؟ در ادامه این مباحث را در کنار هم بررسی می‌کنیم.

گورتکس چیست؟
در واقع پارچه گورتکس یک گارانتی برای خشک ماندن در هوای سرد کوهستان می‌باشد. ساده‌ترین تعریفی که می‌توان از عملکرد پارچه گورتکس داشت این است که جلوی نفوذ آب را می‌گیرد؛ اما همزمان به بخار آب اجازه می‌دهد که از آن عبور کند. این قابلیت در کوهنوردی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، زیرا به شما امکان محافظت در برابر خیس شدن را می‌دهد اما هم زمان، تنفس پذیری را نیز از شما سلب نمی‌کند. درنتیجه از خیس شدن شما به وسیله عرق کردن نیز جلوگیری می‌شود؛ اما اگر بخواهیم لباس گورتکس را از نگاهی علمی‌تر بررسی کنیم، باید بگوییم گورتکس کوهنوردی از لایه‌های مختلفی تشکیل شده که یکی از آن‌ها تترا فلوئورو اتیلن است که به آن تفلون نیز می‌گویند و با نماد PTFE (ePTFE) شناخته می‌شود.

با پشت سر گذاشتن مراحل ساخت به مرحله‌ای می‌رسد که به دلیل منافذ بسیار ریز خود، بخار را به سادگی از خود عبور می‌دهد اما جلوی ورود هر مولکول آب را می‌گیرد. در واقع ابعاد این منافذ تقریباً 20000 برابر کوچک‌تر از یک قطره آب و 700 بار بزرگ‌تر از مولکول بخار است. درنتیجه این لایه موجب می‌شود لباس گورتکس، ضد آب و باد باشد و همزمان، تنفس‌پذیری خود را به هیچ نحوی از دست ندهد.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 268 تاريخ : شنبه 7 خرداد 1401 ساعت: 18:40

زمانی که ترفیع کوهنوردی در شیب‌های تند سرشعله کوهنوردی را تجارب می‌کردید؛ با یقین از تأثیر آن بر رنج نرم‌افزار کوهنوردی باخبر شدید. ولی شیب در قدم‌برداری روی برف مانند یک پل در میان مرگ و معاش میباشد. در وضعیت کلی محافظت تعادل در اپ زمستانه طاقت فرسا محسوب میگردد؛ هم اکنون فکر کنید که‌این موقعیت بایستی بر روی شیب های کوهستان نگهداری خواهد شد!

به جهت عدم تعادل هنگام قدم برداری روی برف در زمین‌های شیب دار، در شکل ضرورت از کلنگ کوهنوردی استعمال نمائید. به کار گیری از این امکانات ایمنی شمارا در هنگام ترفیع زمستانی ایمن می‌نماید اما می بایست به کارداران دیگری زیرا شایستگی جسمانی، معیار شیب و توشه اعتنا داشته باشید.

پیرو گونه های شیب و روش گام برداشتن روی برف در اپلیکیشن زمستانی را برایتان گستردن می دهیم:

شیب کمتر از 30 مرتبه
شیب میان 30 تا 50 جايگاه
شیب بالای 50 سکو

1. شیب کمتر از 30 جايگاه
شیب کمتر، راحتی بیشتر! در هنگام ترفیع در‌این شیب حدودا آحاد کفش روی سطح زمین قرار می گیرد. براین اساس تن تعادل دلخواه خویش را داراست و می توانید به راحتی و به نحوه بی واسطه ترفیع فرمائید.

2. شیب در بین 30 تا 50 سکو
این به عبارتی شیبی میباشد که شما در هنگام قدم برداری در برف متوجه عدم پوشش کل کفشتان روی زمین می شوید. در واقع تک تک کف کفش روی زمین قرار نمی‌گیرد و همین مورد موجب میگردد انرژی متعددی برای گام برداشتن در برف صرف خواهد شد و شمارا به آسانی خسته می‌نماید. شایسته ترین نحوه ترفیع در‌این ترازو شیب، طرز زیگزاگ میباشد.

3. شیب بالای 50 سکو
واقعاً زمانی واحد سنجش شیب به بالای 50 مرتبه می رسد، دیگر ترفیع به نحوه زیگزاگ جوابگو وجود ندارد چون نحوه زیگزاگ در  شیب بالای 50 انرژی و فرصت بیشتری از شما می گیرد و در عین حالا، محافظت تعادل در آن وضعیت بسیار سخت میباشد. پس شایسته ترین رویه به عبارتی نحوه ترفیع بدون واسطه است. در صورتی‌که در حالا برفکوبی برای ترفیع گروهی می باشید، گام هایتان را کوتاه‌خیس تعیین نمایید و در نگهداری انرژی خویش کوشاو سخت کوش باشید.

ولی گونه های قدم برداری در برف می تواند مبنی بر جهت پیمایش ترفیع یا این که فرود و آماده کردن امکانات کوهنوردی مانند کلنگ متغیر باشد.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 99 تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1401 ساعت: 15:07

حوزه‌ کرکس در استان اصفهان و قربت شهر نطنز، سرشعله کوهنوردی بخشی از نصفه شمالی فن کوه های مرکزی جمهوری اسلامی ایران به‌حساب می‌آید. این کوه ها در مساحتی به حجم ۳۴۰۰ کیلومتر وسیع گردیده اند که از جهت شمال غرب به جنوب شرق در شهرستان های نطنز و کاشان امتداد دارا‌هستند. دامنه شمالی این کوهستان به سمت کاشان و دامنه های جنوبی به سمت نطنز میباشد. به طور تقریب ۱۱۴ هزار هکتار از این ناحیه تحت عنوان ناحیه مراقبت گردیده اعلام گردیده‌است.

وجه تسمیه قله کرکس به جهت وجود کرکس هایی تیتر گردیده است که از جانوران ساکن ناحیه به شمار میروند.

قلل حیطه کرکس
این کوهستان حدودا ۲۰ قله را دربرمیگیرد که بلندترین آن کرکس میباشد. قلل این حوزه‌ به جهت طول زیاد حدودا نیمی از سال پوشیده از برف بوده و منبع مهم یکسری چشمه به عنوان مثال چشمه کامو، گزرتو، چورنکی میباشند.

کرکس ۳۸۹۵ متر
شاهین ۳۸۰۰ متر
کرگز (گرگش) ۳۵۸۸ متر
دومیر اردهال ۳۵۰۳ متر
مارفیون اسحق‌آباد ۳٬۵۰۰
غلبه‌فرمانروا ۳٬۴۹۳
لالیوان ۳٬۳۵۰
پنجهٔ علی ۳٬۲۲۵
سیاه کوه (بام کاشان)۳۰۲۰
ارشد ۳٬۱۹۹
قلعهٔ تایین ۲٬۷۰۰
کمرسیاه ۳٬۶۳۰
زیرپل ۳۶۳۰
هشاش ۳٬۲۱۰
ریزنده ۲۹۸۰
کش قبله ۲٬۶۰۰
کوه کلنگ ۲٬۲۴۸
اشک (اش) اسحق‌آباد ۳٬۲۰۰
مسیرهای ترفیع به کوه کرکس
کرکس دارنده پنج مسیر ترفیع معمول میباشد:

مسیر جنوبی(روستای کشه): همه گیرترین مسیر ترفیع.
مسیر شرقی(روستای طامه)
مسیر شمال شرقی (روستای اوره)
مسیر شمال غربی(روستاهی بیدهند)
در بعضا منابع به دو مسیر پایین نیز اشاره گردیده است:

مسیر چشمه لاعشه از روش چشمه اصفهانیها
مسیر گله از روش مسیر طامه.

کروکی مسیرهای ترفیع به کرکس (کتاب کوه های کشور ایران- کتابت: جناب علی مقیم)
مسیر روستای کشه
برای ترفیع از روستای کشه، می بایست از روش جاده قدیم نطنز-مورچه خورت راهی روستای کشه گردید. مسافت کشه از نطنز نسبتاً ۲۵ کیلومتر میباشد. نقطه آغاز جنبش از چشمه اصفهانی ها یا این که دهکده توریستی رایان به طول ۲۱۶۰ متر است. از کنار چشمه اصفهانی ها یک شیوه پاکوب وجود داراست که پس از یک ساعت شما‌را به چشمه ای به اسم لیاسن(درخت گردو) میرساند. از چشمه تا پناهگاه کرکس شیب مسیر تندتر می‌گردد. پناهگاه در کنار چشمه آب و در کنار جانپناه دیرین سازه گردیده‌است و از کنار آن یک پاکوب به سمت قله امتداد خواهد یافت. به گزارش wikiloc این مسیر دارنده حدود ۱۷۰۰ متر طول گیری تا قله است. مسیر روستای کشه دارنده زد خورد فنی وجود ندارد.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت: 14:37

تاول ها محیط های مملو‌از مایع می‌باشند سرشعله کوهنوردی که در جواب به جراحت یا این که عفونت در لایه بالایی پوست تولید می‌شوند. تاول ها معمولاً روی نواحی مصدوم ساخت میگردند تا از جراحت بیشتر دوری نمایند. بیشتر تاول ها در جایی تولید می‌شوند که فرنگی ترین لایه پوست بسیار قطور میباشد، مانند روی دست ها و پاها. تاول پا در ورزش هایی مانند دویدن، کوهنوردی، اسکی و …از کارداران محدودکننده میباشد.

از آنجایی که پاها پر‌از اعصاب و روان و رگ های خونی می‌باشند و بیشتر روز بیداری پایین فشار می باشند، تاول روی پا می‌تواند به خصوص دردناک باشد. بسته به جایی که تاول روی پا باشد، قادر است ناتوان کننده باشد و معالجه آن نیز گاها مشقت بار میباشد.در‌این نوشته‌علمی به تحقیق علل، راهکارهای پیشگیری، معالجه و بقیه سوال ها پیرامون تاول پا می‌پردازیم. با موج کوه همدم باشید.

انگیزه تاول زدن پا
اصطکاک روی پوست دلیل ساخت بیشتر تاول ها میباشد. با این درحال حاضر، هر چیزی که باعث به زخم بافت یا این که رگ خونی به پوست فرنگی خواهد شد، می‌تواند منجر ساخت‌و‌ساز تاول پا گردد. دلایل ساخت و ساز تاول پا عبارتند از:

اصطکاک و فشار
مخلوطی از اصطکاک و فشار سبب ساخت اکثر تاول ها روی پا می‌شود.

وقتی که پوست پا به صورت مداوم بر روی یک کفش، جوراب یا این که سطح زبر مالیده می‌گردد، اکثر زمان ها تحریک و التهاب ساخت‌و‌ساز می‌گردد. سود درد، تورم و قرمزی میباشد.

یک آسیب قرمز‌رنگ معمولاً پیش از خویش تاول پا ساخت و ساز می‌شود. در شرایطی که جراحت همچنان تحریک خواهد شد یا این که بر آن فشار وارد گردد، برش پوستی چهره می‌دهد.

سرشعله کوهنوردی...
ما را در سایت سرشعله کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : سرشعله کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headofmountaineering بازدید : 100 تاريخ : يکشنبه 1 خرداد 1401 ساعت: 15:49